Kucni Trener na Facebook-u
Da li u toku vežbanja radite sa odgovarajućim težinama?

See more details
Da bi postigli brži rast mišića morate rotirati tipove vežbi

See more details
Uzimanje odgovarajuće hrane nakon treninga veoma je važno

See more details

Voda - Izvor života

Štampa PDF

Čovek bez vode može da preživi svega 1-2 dana i zato je ona od suštinskog značaja za život. Ljudsko telo ne može da skladišti vodu i zato se ona mora unositi u organizam u dovoljnoj količini. Koliko tečnosti je neophodno čoveku zavisi od osobe do osobe. Oni koji su fizički aktivniji imaju veće potrebe za energijom pa samim tim i za vodom.

Kao što je poznato organizam gubi vodu preko kože - znojenjem, preko pluća – disanjem, putem crevnog trakta - stolicom i preko bubrega - mokraćom. To je otprilike 2,5 l tečnosti dnevno, a u toku letnjih meseci i do 3,5 l

Kad kažemo tečnost  pri tom ne mislimo samo na čistu vodu već i na čajeve, sokove, mleko, jogurt, supe i dr. napitke. Šta je bitno - u organizam treba unositi tečnosti koje nisu slane, masne, gazirane i zaslađene.

 Voda ima višestruku ulogu u organizmu - prenosi hranljive materije, posreduje u prenosu električnih impulsa između ćelija, učestvuje u formiranju ćelija, održava telesnu temperaturu, osigurava varenje hrane , čisti telo od štetnih materija, itd.

 Ako unosimo manje tečnosti nego što je potrebno cialis online našem organizmu može doći do pojave dehidratacije.

Koji su simptomi? Žeđ, otežano disanje, glavobolja i zamor. Ukoliko osetite ove simptome popijte samo malu količinu vode,( na svakih 10 minuta po pola šolje - u toku 1 sata). Nikako punu času odjednom - to će samo pogoršati stanje.

 

Najbolji izvori tečnosti su:

    * negazirana ili gazirana mineralna voda u bocama jer ne sadrži hlor, štetne materije i neželjene mikroorganizme, a bogata je mineralima. Stručnjaci se slažu da je prednost bolje dati negaziranoj mineralnoj vodi jer ne sadrži ugljen dioksid i ima relativno nisku količinu natrijuma.
    * sveže ceđeni sokovi od voća i povrća
    * čajevi
    * mleko i mlečni proizvodi s malim postotkom masnoće