Kucni Trener na Facebook-u
Započnite trening zagrevanjem i tako sprečite povrede

See more details
Uzimanje odgovarajuće hrane nakon treninga veoma je važno

See more details
Da bi postigli brži rast mišića morate rotirati tipove vežbi

See more details

Zašto je bitan doručak?

Štampa PDF

Jedna od najvažnijih stavki koje se tiču pravilne ishrane odnosi se na njenu raznovrsnost ali i na redovnost i uravnoteženost.
SZO – svetska zdravstvena organizacija preporučuje 5 obroka dnevno - 3 glavna i 2 užine. Svi su veoma bitni ali je doručak ipak najvažniji.
Evo i zašto. Nakon buđenja metabolizam je najbrži što znači da ukoliko u roku od sat vremena ne unesemo hranu on počinje da pati. Naime, sposobnost organizma da potroši kalorije je neposredno posle buđenja najveća i najefikasnija, jer tada organizam odmah apsorbuje hranjive sastojke neophodne za funkcionisanje tokom dana.
Naučnici navode da osobe koje preskaču doručak tokom dana osećaju pojačanu potrebu za kaloričnom i masnom hranom, i tada se najčešće poseže za raznim grickalicama tipa smoki, čips i rafinisanim slatkišima koji su nutritivno siromašni. Metabolizam nenaviknut na ove materije ne uspeva da preradi i iskoristi ovu hranu u onoj meri u kojoj bi trebalo, što pogoduje skladištenju viška kilograma, a to nas polako vodi u gojaznost.